Учні Олицького ліцею під час заняття гуртка Район.Діти дізнавалися, як протидіяти булінгу
В Олицькому ліцеї під час заняття гуртка з медіаграмотності Район.Діти дізнавалися про булінг та його відмінності від кібербулінгу.
Заняття 27 травня провела журналістка національної мережі гіперлокальних медіа Район.in.ua Ніна Коляда.
На початку заняття діти ознайомилися із поняттям булінгу. Деякі учні навіть зізналися, що зазнавали булінгу та кібербулінгу.
Діти самі назвали відмінності між булінгом та кібербулінгом, такі як:
- кібербулінг може бути анонімним;
- це цькування в інтернеті;
- кібербулінг може сприйматися не так серйозно;
- ти не знаєш особи, яка займається кібербулінгом, якщо її профіль без особистої інформації.
Проте навіть кібербулінг завдає шкоди.
Саме тому діти пограли у гру в ході якої розділилися на три команди. Кожна команда отримала роль, їх було три: «Людина, яка переживає булінг», «Свідок», «Користувач». Завдання команди було розписати, що потрібно, а що не потрібно робити, якщо ви опинилися у цій ролі. Коли час виходив, команди мінялися листочками та доповнювали написане іншою командою.
Діти слушно зауважували, що дитина, яка переживає булінг першочергово має звернутися по допомогу до дорослих, також треба звернутися у поліцію або кіберполіцію, якщо це кібербулінг, то можна заблокувати користувача. Також діти підтвердили, що ментальне здоров'я це важливо і необхідно звернутися до спеціаліста, якщо цим людині завдали моральної травми.
Серед того, що не потрібно робити, якщо дитину булять, вони написали: відповідати булінгом на булінг, мститися, замикатися у собі, запивати горе алкоголем.
Діти погодилися, що свідок не може проходити повз проблеми, він має підтримати людину, над якою вчинили булінг, запропонувати допомогу. Не можна самостійно втручатися і звертатися до поліції, якщо потерпіла людина не дала згоди.
Учні проаналізували, що може зробити користувач інтернету. Діти вважають, що користувач навіть якщо на просторах інтернету бачить, що когось ображають, має поскаржитися на такого користувача. Також користувач не може ображати людину навіть жартома, має поважати інших, питати дозволу, якщо розміщує фото та відеоматеріал, на якому присутня інша людина.
На завершення заняття журналістка розповіла, куди можна звертатися у разі, якщо вас почнуть булити:
- Національна гаряча лінія для дітей та молоді 0 800 500 225 (з мобільного або стаціонарного телефону) або 116 111 (з мобільного) (повідомлення анонімні);
- Як поскаржитись на щось. Facebook;
- Зловживання та спам. Instagram;
- Національна поліція 102;
- Кіберполіція. Система електронних звернень;
- Чат-бот «КіберПес» у Viber
Читайте наші новини у Telegram.