Неповнолітні скутеристи та мотоциклісти на Волині: порушення правил і ризики

Щороку в Україні трапляються десятки травматичних та летальних випадків за участю підлітків на мототранспорті. І дуже часто це не просто нещасні випадки, а наслідок байдужості або безпечності дорослих.
Про це інформують у Поліції, передає Район.Ківерці.
Зокрема у поліції попереджають, що підлітки не мають права керувати мотоциклами чи скутерами без досягнення відповідного віку, документів та навчання.
Адже юні водії часто не усвідомлюють небезпек на дорозі, не знають правил дорожнього руху або свідомо їх порушують. Тож шолом, захисна екіпіровка та досвід – це не формальність, а питання життя і смерті.
26 квітня у селі Сокиричі Ківерцівської громади, трапилось ДТП за участю неповнолітнього, котрий на великій швидкості не впорався з керуванням мотоцикла та впав з нього, внаслідок чого отримав тяжкі травми.
Зазначимо, що за даними статистики у за січень – березень 2024 року на Волині зафіксували 738 випадків ДТП зі 144 потерпілими, однак у 2025 їхня кількість збільшилася до 793, а постраждало вже 160 людей. Найчастіше автопригоди були через зіткнення – 409, наїзди на другому місці наїзди на перешкоди – 149 разів.
Серед найчастіших причин аварій – перевищення швидкості – 232 та недотримання дистанції – 119.
Зазначимо, що за січень-березень поточного року наряди територіальних підрозділів ГУНП Волині зафіксували 29 ДТП за участю дітей. 22 дитини травмувалися, серед них 12 дітей, які й перебували за кермом, ще четверо – неповнолітні пішоходи, п'ятеро перебували на місці пасажирів. У аварію потрапив й один велосипедист.
Фахівці наголошують: у підлітковому віці ще не сформовані достатньо реакція, самоконтроль та відповідальність. Це критично важливо для керування будь-яким транспортним засобом, включаючи мопеди та мотоцикли. Але, попри це, багато батьків дозволяють своїм дітям сідати за кермо – «щоб було зручно», «бо всі так роблять» чи «тільки по селу».
Тож у поліції закликають дорослих:
- навчати дітей поваги до правил дорожнього руху;
- пояснювати всі ризики;
- не дозволяти сідати за кермо без підготовки та досягнення відповідного віку;
- контролювати стан техніки, якою користуються діти.